FDM Forsikring overgår til Tryg Forsikring pr. 1. januar 2018

FDM har valgt, at FDM Forsikring skal varetages af Tryg Forsikring pr. 1. januar 2018.

Har du ikke forsikringer i FDM Forsikring, men ønsker at købe det, skal du kontakte Tryg Forsikring på 44 20 24 00.

Afbestil rejse

Har du brug for at afbestille din rejse, skal du først kontakte rejsearrangøren og få refunderet, hvad du kan i forhold til deres salgs- og leveringsbetingelser, flyskatter mv.

Ring derefter til vores rejseskadeafdeling på 33 11 77 55 som registrerer din skade.

Gode råd når du vil afbestille din rejse - hav følgende klar:

  • Dit rejsebevis eller din fly-, tog- færgebillet og booking af feriebolig samt eventulle forudbetalte aktiviteter, fx koncert, teater og sportskamp
  • Dato for bestilling og betalinger af rejsen
  • Formålet med rejsen
  • Dato for hvornår sygdommen startede, første lægebesøg, hvornår diagnosen blev stillet og det videre sygdomsforløb
  • Navn og adresse på alle sikrede rejsedeltagere
  • Har du afbestillingsforsikring i et andet forsikringsselskab eller gennem et kreditkort, fx MasterCard og Eurocard, skal vi have oplysninger om policenummer, kortnummer, og kortudsteder.
  • Vær opmærksom på, at der er enkelte filtyper, vi ikke kan modtage. Se hvilke filtyper vi kan modtage

Ofte stillede spørgsmål til afbestilling af rejse

Hvem er omfattet af afbestillingsforsikringen?

  • Det er du og din husstand. Husstand betyder familiemedlemmer, som har samme folkeregisteradresse som dig
  • Din bofælle, hvis bofællesskabet består af højst 2 personer
  • Udeboende børn under 21 år, som ikke er gift eller lever i fast parforhold eller ikke har børn.

Dækker afbestillingsforsikringen personer, jeg har købt rejse til, der ikke er omfattet af en rejseforsikring?

Nej, afbestillingsforsikringen dækker kun personer, som i forvejen er omfattet af din forsikring.

Personer, som ikke er omfattet af din forsikring, skal selv købe en afbestillingsforsikring for rejsen.

Omvendt vil din forsikring dække dig selv, selvom du har fået rejsen i gave.

Hvilke udgifter er dækket af afbestillingsforsikringen?

Du kan få dækket de udgifter, du allerede har betalt, og som du ikke kan få tilbage fra rejsearrangøren.

Det kan være udgifter til transport, feriebolig, visum og turistmæssige aktiviteter, fx liftkort, koncerter eller fodboldkampe.

Skal jeg selv afbestille rejsen?

Ja, hvis du med sikkerhed ved, at du ikke kan rejse, skal du selv afbestille rejsen.

Når du afbestiller rejsen, skal du spørge, hvad du kan få betalt tilbage.

Er det flybilletter, skal du altid spørge til refusion af lufthavnsskatter.

Mit flyselskab eller rejsebureau er gået konkurs, er jeg dækket?

Forsikringen dækker ikke udgifter eller tab i forbindelse med konkurs.

Du kan læse om dine rettigheder på www.forbrugereuropa.dk.

Skal jeg bede min læge om en lægeattest?

Nej, du skal kun få en lægeattest, hvis vi beder dig om det.

Vi betaler ikke for lægeattester, som vi ikke har bedt om.

Jeg har været syg og er i tvivl, om jeg er rask nok til at rejse, eller om jeg skal afbestille rejsen?

Er du i tvivl, om du er rask nok til at rejse, kan du få vurderet om Rejseforsikring Verden dækker dig på rejsen. Det gælder fx, hvis du har en bestående sygdom, eller du inden for de sidste to måneder har været i kontakt med læge, hospital eller anden behandler i forbindelse med sygdom, eller fordi du er kommet til skade.

Det hedder en medicinsk forhåndsgodkendelse, og den kan laves tidligst 2 måneder inden din rejse.

Find ud af, om du har brug for en forhåndsgodkendelse ved at tage testen her

Er der kort tid til, at du skal rejse, skal du ringe til Falck, som står for forhåndsvurderinger på 70 22 09 90.

Dækker afbestillingsforsikringen rejser over 60 dage?

Selvom rejseforsikringen kun dækker de første 60 dage af rejsen, gælder din afbestillingsforsikring uanset rejsens varighed. Det gælder dog kun forudbetalte og ikke refunderbare udgifter.

Kurv: [ ]